Wednesday 13 May 2015

Majlis Perkahwinan di Sri Damansara Club

Pengalaman indah sebagai seorang isteri bermula pada 31.08.2012. 

So nak di jadikan cerita dengan title di atas. Sri Damansara Club menjadi tempat persandingan belah aku. Actually, aku penah borak santai ngan arwah ayah nak buat majlis kahwin kat sini. Masa tu teringin sangat after attend kenduri atok sedara (pak cik ayah). Atok Zakaria Bagan. Memang slalu wat kenduri kat situ. Masa gi kenduri tu, seronoknye tengok pemandangan kat situ. Tenang, cantik, santai. Then mula lah berangan bagai.

Sebelum betol2 nak decide tempat ni sebagai tempat sanding aku, aku ade gak survey dewan2 sekitar Sg. Buloh, Damansara & Kepong. Memandangkan aku hanya ade lebih kurang 4 bulan untuk plan segala bagai persiapan (sebab bulan 4 tu baru dirisik oleh famili mertua then terus tetapkan nak kawin masa merdeka). Antara Dewan yang berdekatan seperti berikut:-

1) Dewan MBSA - Bandar Baru Sg. Buloh, Paya Jaras, Kepong, Sri Kundang. Kalo tak silap sewa dewan hanya RM250. Memang murah. Tapi tak de rezeki. Full Booked.
2) Kelab Rahman Putra - Dewan aje RM5000. Belum masuk food. Aku ade gak minta quotation. Semua skali hampir RM40,000.
3) Dewan RRI - Full booked
4) Kelab Pertahanan awam. Full booked.
5) Sri Damansara Club - Stand by. Sebab ade sorang lagi tak confirm date. Dewan dalam 1K. Makan and khemah boleh guna katering sendiri.

Masa tau Sri Damansara ni still available, sonok gila. Kalo tak mungkin aku buat kat Kelab Rahman Putra. Rezeki aku dapat gak book untuk 1.9.2012. Alhamdulillah

Jom layan gamba2 sekitar perkahwinan aku di Sri Damansara Club. Korang boleh tengok ape kelebihan buat Majlis melalui gamba2 aku ni... ;-)


 Lokasi berdekatan Masjid Sri Damansara



Lobi untuk sambut pengantin & VVIP

Lobi luas dan kemudahan parking sekeliling lobi

 Hall masuk yang cantik

Main pool boleh nampak after turun dari tangga. Cantik kan?

 Ni menuju ke khemah sebelum masuk ke dewan. Dapat tengok view kolam tadi.

Bilik dewan yang ku pilih, Saga Room. Cermin di bahagian belakang membuatkan dewan ini kelihatan besar. Boleh muat dalam 10 meja.

 Pelamin dalam dewan

Selesa untuk bergamabar beramai2 bersama keluarga

Suasana di kemah. Ditepi kolam. Biru tenang jer

Muat ramai tetamu. Meja beradap berlatar belakangkan kolam. Suasana tepi kolam juga menarik, tetamu boleh lepak santai

View meja beradap lagi

Ha. ni paling win. Background untuk bergambar. memang cantik

Lagi view background untuk photo bersama tetamu

Untuk sesi photoshoot pun leh buat sekitar kawasan majlis. tak payah nak pening2 cari kawsan lain.


Untuk sesi bergambar romantik  bersama suami, aku wat kat situ jugak. Sebab kawasan sekitar dewan Sri Damansara Club ni memang sesuai. Ala- Ala Garden gitu. So pada korang yang tengah mencari lokasi perkahwinan sekitar area Sg Buloh, Damansara, Kepong, boleh try survey Sri Damansara Club. Dulu aku berhubung dengan En Zabri, untuk ape2 event dia boleh uruskan. Bilik dewan2 pun ade macam2 untuk korang pilih.

1 comment:

  1. Hi sis, boleh dapat contact number utk sri damansara ni tak?

    ReplyDelete